Важливі новини

Родина

Конспект уроку основ християнської етики. 10 клас.

 

Тема: Родина – перша школа суспільного життя.

 

Мета: вивчити сутність поняття родина, види родин, роль батька, матері, дідуся і бабусі, дітей у формуванні родини, вивчити принципи функціонування родини, завдання і обов’язки дітей стосовно батьків, розкрити сутність основних проблем родини, їх попередження, вирішення, допомогу з боку держави і суспільства, розвивати культуру спілкування в родині, виховувати чесноти милосердя, поваги, взаєморозуміння, почуття толерантності стосовно родичів, любов до ближніх.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань (урок-презентація).

 

Форми та методи: фронтальне опитування, бесіда, пояснення, «мікрофон», «мозковий штурм».

 

Наочність: використання ІКТ (слайди, відео), дидактичні картки, Новий Завіт (оригінали).

 

Очікувані результати: учні повинні усвідомити, що родина — перша школа суспільного життя, аргументувати необхідність дотримання моральних чеснот у родині, зокрема почуття толерантності, називати та пояснювати принципи функціонування родини, розповідати про культуру спілкування в родині, розуміти роль і значення родинних реліквій.

 

 

 

Хід уроку.

I. Організаційна частина.

Привітання з учнями.

Мотивація навчальної діяльності учнів.

-Від першої хвилини, як тільки людина приходить на цей світ, треба їй, як тій маленькій рослині, сонця й роси згори та доброї землі здолу.Зісохне рослина, якщо цього нематиме! Марно згине людина, коли кинена буде на цей світ без сонця, землі і роси — без опори! А тим сонцем для дитини є любов батьків, турбота, їхня молитва. А та роса — це перші науки й перші враження, яких вона зазнає, коли вперше розглянеться по світі. Земля для дитини — це місце, де вона зростає, живе, розвивається фізично і духовно. Якщо порівнювати себе з рослинкою, то кожен хотів би бути гарною квіткою чи могутнім деревом, якому всього є вдосталь:сонця, роси і доброї землі. І саме Господь Бог дає все, щоб розвивалась та рослинка. А в родині, де панує злагода, турбота, молитва виросте людина, яка буде достойною називатися …

ІІ. Основна частина.

Актуалізація опорних знань учнів.(фронтальне опитування).

-Яка Божа чеснота є основою подружнього та суспільного життя?(Любов)

-Які знаєте види любові? Перелічіть.

-Які етапи розвитку любові між хлопцем і дівчиною?(дружба, зацікавленість, закоханість, кохання)

-Які знаєте передумови створення подружжя?(зрілість:фізична, психологічна, духовна, соціальна)

-Як розумієте слова апостола Павла «Тіло-Храм Святого Духа»?(…)

Оголошення теми і мети уроку!(слайд№2)

-Тема сьогоднішнього уроку:Родина-перша школа суспільного життя.

-Сьогодні на уроці ми повинні:

-вивчити сутність поняття родини;

-роль батька, матері, дідуся і бабусі, дітей у формуванні родини;

-вивчити принципи функціонування родини;

-дізнатись про сутність основних проблем у родині;

-допомогу з боку держави і суспільства у їх вирішенні;

-розвивати в собі культуру спілкування в родині;

-ознайомитись з сімейними реліквіями в родині.

Первинне сприйняття нового матеріалу.

Пояснення.

-Для того, щоб глибше і досконаліше розглянути і вивчити цю тему, ви отримали заздалегідь завдання і працювали над їх вирішенням у групах.

-Зараз ми дізнаємось, як ви справились із цим завданням.

-На ваших партах ви маєте такі ж схеми, які будуть зображенні на слайдах на нашому екрані. За браком часу.щоб не переписувати, ви їх вклеїте в робочий зошит за тим порядком, за яким будуть виступати ваші однокласники.

-Розпочинаємо.

-Перша група.

(Слайд№3)

«Родина-основа суспільного життя»

(Слайд№4)

 

Сім’я переростає у родину, а родина – у рід. Рід — у  народ.

 

(Слайд№5)

Родина-соціальна група, яка складається з чоловка і жінки, що перебувають у шлюбі, їхніх дітей (власних чи прийомних) та інших осіб, поєднаних родинними звязками з подружжям, кровних родичів, і здійснює свою життєдіяльність на основі спільного економічного, побутового, морально-психологічного укладу, взаємної відповідальності, виховання дітей.

 

 

-А як розуміють це слово діти? Про це ми запитали у молодших школярів нашої гімназії.

Перегляд відео.

-Отже родина може бути:

(Слайд№6)

  1. Моя родина.
  2. Шкільна родина.
  3. Церква-християнська родина.

4.Україна-велика українська родина.

 

Обмірковування і розкриття внутрішньої суті матеріалу, що вивчається.

Пояснення

(Слайд№7)

Моя родина-це моя сім’я і родичі.

Дерево родини.

— Кожна людина повинна знати своє родинне дерево, своїх прародичів.

Є народний вислів: «пам’ятати до сьомого коліна». Коліно — це одне покоління роду. Про того, хто пам’ятає про своїх предків до сьомого коліна, можна сказати, що він знає свій рід дуже добре. Адже кожна людина це перше коліно, її батьки — друге коліно, дідусі й бабусі — третє коліно, прадіди і прабабусі — четверте… Знати рід до сьомого коліна, значить, знати далеких своїх прапращурів, а яких починається родовідне дерево.

На кожному родовідному дереві, яке ще іноді називають генеалогічним, можна прочитати не тільки долю однієї сім’ї, а справжню книгу життя, історію цілої нації. Бо ж кожна сім’я — це частинка суспільства, яка відображає всі процеси, які в ньому відбуваються.

(Слайд№8)

Шкільна родина

-Школа – це другий наш дім. Тут ми проводимо майже половину нашого часу. Навчаємося, спілкуємося. Саме тут зароджується і справжня дружба, і перші переживання, захоплення, закоханість.

(Слайд№9)

Церква-християнська родина.

(Слайди№10-11)

 

-Віруючі християни зустрічаються щонеділі на Богослужінні, на спільну молитву. Тут навчають нас моральним чеснотам, Божим Заповідям, дотримування і виконання яких приведе нас до вічного життя з Богом, нашим Творцем. Основна ціль і мета кожного християнина-це всім серцем і душею любити Бога і ближнього.

-Щира молитва до Бога, Ісуса Христа, Богородиці і всіх святих завжди допоможе у біді, коли хвилюєшся перед чимось важливим.

-Розгляньте зразки чудотворних ікон, оригінали яких знаходяться у церквах по всій Україні. На зворотній стороні є молитва, з якою звертаються до Богородиці чи Ісуса Христа.

-Назвіть деякі з них.

(роздати зразки ікон).

-Незабуваймо про нашого Небесного Творця! Будьмо вірними християнами.

(Слайд№12)

Україна-велика українська родина.

-Кожен народ має народні символи. Народні символи – це те, що найбільше любить і шанує народ. Українці мають свої традиції, які споконвіку шанують і бережуть — це батьківська хата, материнська пісня, святий хліб, виши­тий рушник, червона калина, зажурена верба, хрещатий барвінок, дивовижна писанка, вірний своєму краю леле­ка. Всі вони наші давні і добрі символи, наші обереги. Про народні символи складено багато пісень і легенд, вони використовуються в обрядах, звичаях. Їх вишивають на сорочках, рушниках. Народні символи – це наші святині.

-Багато українських письменників, поетів описують красу нашої Батьківщини. Тільки душевна пісня може передати ту любов до неньки України.

Відео№2 з піснею.

 

Друга група.

 

   -Про принципи функціонування родини нам доповість друга група.

(Слайд№13)

Принципи функціонування родини.

1.Економічний.

2.Виховний.

3.Етнічно-відтворювальний.

4.Природнього відтворення.

5.Експресивно-рекреаційний.

Пояснення.

(Слайд№14)

Принципи функціонування родини— це обов’язки і завдання кожного її члена стосовно один до одного і суспільства в цілому.

(Слайд№15-19)

Економічний принцип української родини забезпечує матеріальні засади її існування, організацію домашньої праці та споживання.

 

В основі організації виробничої діяльності української родини лежить віковий розподіл праці.

 

 

Виконання економічного принципу  значною мірою зумовлює реалізацію трудового виховання дітей, бо в його основу покладено працю і особистий приклад батьків.

(Слайд№20-23)

 

Виховний принцип слугує для передачі дітям батьківського досвіду, культурної спадщини і сприяє формуванню у них ціннісних орієнтацій в житті: розумове, фізичне, морально-етичне.

 

-В українській родині дбають не тільки про виховання дитини добрим господарем чи господинею, розумної і фізично здорової, але й про її морально-етичні засади(слайди), які здебільшого опиралися на християнський світогляд.

(Слайд№24)

«Пам’ятайте й те, що Ваша хата є першою і найважливішою школою, в якій діти Ваші мають навчитися любити Бога і людей».

Митрополит А. Шептицький

(Слайд№25)

Етнічно-відтворювальний повинен формувати у членів родини національну свідомість і сприяти нагромадженню та передачі національно-культурних цінностей

 

(Слайд№26)

Елементами нормального культурного способу життя в українській родині має бути: 1) сповнення щоденно спільно і вголос молитви; 2) розповіді про свою сім’ю, рід, село, регіон, минуле свого народу і його героїв; 3) оповідання казок і легенд, співання народних пісень; 4) святкування національних, родинних, релігійних свят

(Слайд№27-28)

-Важливим елементом здійснення передачі етнокультурних цінностей мало би бути читання Святого Письма. Величезного значення у процесі виховання набуває святкування всією сім’єю християнських свят — Святого Вечора, Різдва Христового, Надвечір’я Богоявлення, Воскресіння Христового.

(Слайд№29)

Принцип природного відтворення, або дітонародження, покликаний підтримувати біологічну неперервність суспільства, емоційні потреби подружжя у батьківстві та материнстві.

 

-Український народ завжди розцінював дітей як великий дар Божий. Про щастя мати дітей йдеться у низці народних прислів’їв та приказок.

(Слайд№30)

Прислів’я:

«Діти — то Божа роса»;

«Малі діточки, що ясні зірочки: і світять, і радують у темну ніченьку».

 

 

(Слайд№31

(Слайд№32)

Експресивно-рекреаційний принцип формує емоційно-психологічний мікроклімат родини, сприяє зняттю напруження у внутрісімейних відносинах, стресових станів у членів родини.

 -Він повинен забезпечувати моральну і практичну підтримку в тяжких ситуаціях (опіку), організовувати повсякденний і святковий відпочинок, розваги, сімейні урочистості.

-Загальний мікроклімат родинного життя, його настрій, уклад і спрямованість створюються завдяки щирій материнській ласці та небагатослівній любові батька. За народними уявленнями, щаслива та родина, де всі люблять і поважають один одного, де панує дух взаємодопомоги, щирої турботи. У такому випадку в народі казали: «Нащо клад, коли в сім’ї лад».

(Слайд№33)

«Нащо клад, коли в сім’ї лад».

-Якою ж має бути атмосфера в родині?

(Слайд№34)

Атмосфера в родині

Терпіння

Взаємоповага

Толерантність

Милосердя

Взаємна турбота

Любов

-В кожній родині мають панувати:

(Слайди№35-42)

1.Любов.

2.Милосердя.

3.Взаємоповага.

4.Толерантність-(від латинського слова-терпіння)-це здатність сприймати без агресії думки, які відрізняються від власних, терпимість до чужого способу життя.

5.Взаємодопомога один одному.

6.Культура спілкування.

(Слайд№43-45)

Мистецтво спілкуваня людина засвоює впродовж усього життя.

-дослуховувати фразу до кінця;

-не перебивати;

-сформулювати свою думку, перш ніж говорити;

-уникати слів-паразитів: «е», «а», «ну».

-слідкувати за реакцією та сприйняттям співрозмовника;

-не нав’язувати свій стиль спілкування.

-уникати надмірної нав’язливості чи сором’язливості.

 

Негативний стиль спілкування:

-накази й заборони;

-догани й претензії;

-риторичні запитання;

-засудження.

1.Наприклад: «Ти повинен негайно вибачитись!», «Припини сперечатися!»

2.Наприклад: «Ти ніколи не думаєш, як мені важко!», «Ти нікого не любиш крім себе!»

3.Наприклад: «Хто дав право тобі так поводитися?», «І в кого ти  вдався?»

4.Наприклад: «Ти нестерпний!», «Ти – неможлива людина!».

Позитивний стиль спілкування:

-визначення власних почуттів;

-оцінка можливих дій;

-характеристика фізичних дій;

-порівняння.

1. Наприклад: «Мені шкода», «Я у відчаї».

2.Наприклад: «Я хочу з тобою поговорити», «Я вірю, що ми порозуміємось».

3.Наприклад: «У мене серце розривається, коли ти ризикуєш своїм здоров’ям».

4.Наприклад: «Я почуваюся так, ніби на мене вилили відро води.»

 

-Знайдіть у Новому Завіті знайдіть вірші (Кол.3, 12-17)

«Вдягніться, отже, як вибрані Божі, святі й любі, у серце співчутливе, доброту, смиренність, лагідність, довготерпеливість, терплячи один одного і прощаючи одне одному взаємно, коли б хтось мав на кого скаргу. Так, як Господь простив вам, так чиніть і ви так само. А над усе будьте  в любові, що є зв’язок досконалості і нехай панує в серцях ваших мир Христовий, до якого ви були покликані, в одному тілі, та будьте вдячні… І все, що б ви тільки говорили й робили, все чиніть в ім’я Господа Ісуса».

— Зачитайте.

Третя група.

 

-А тепер розглянемо роль кожного у родині. Виступає третя група.

-Відкрийте Новий Завіт і знайдіть рядки: (Мк.10,6-9)

«Бог же з початку творіння створив чоловіком і жінкою їх. Покине тому чоловік свого батька й матір, і стануть вони одним тілом, тим то немає вже двох, але одне тіло. Тож, що Бог спарував, людина нехай не розлучає».

-Це не означає, що назавжди діти покидають свох батьків. А тільки для того, щоб створити свою сім’ю, свою родину, продовжити родовід. А шанувати і поважати, дослухатись порад потрібно завжди.

-Роль батька в родині така:

(Слайд№46)

Роль батька в родині.

1.Голова сім»ї, зразковий, авторитетний чоловік.

2.Законодавець, дисциплінарний, життєво-зрілий чоловік.

3.Джерело пізнання про навколишній світ.

4.Опікун, матеріально забезпечує родину.

5.Знаходить час проводити з дітьми.

 

 

(Слайди№47-51)

1.Який спрямовує на правильну дорогу, здатен показати достойний чоловіка приклад до наслідування.

2.Але при цьому не вимагати необдуманих рішень на зразок: ідеальна чистота вдомі від дружини чи ідеальної тишини від дітей.

-Нажаль не завжди так. Багато родин страждають від насильства з боку батька.

(Слайд№52-53)

-Однією з найактуальніших проблем українського суспільства є проблема насильства в родині, яка ставить людину у залежнсть і наносить шкоду спільноті. Найгірше, що насильство найчастіше не виходить за межі зачинених дверей, а відтак «насильник» залишається непокараним і продовжує знущатись над рідними. Хоча родина, в якій живе насильник, піддається  психологічному тиску, такий вид домашнього насильства виміряти і довести практично неможливо. Різні форми приниження та знущання в родині відображаються на дітях, які й самі безпосередньо страждають або й переймають приклад насильнцьких дій. Серед причин того, що постраждалі не звертаються  до правоохоронних органів, є страх помсти з боку особи, яка вчиняє насильство, відчуття власної вини, страх зганьбити родину, а також фінансова залежність. Вартознати, що особи, які вчинили насильство в сімї, несуть адміністративну, цивільну та кримінальну відповідальність. Так, стаття 173 Кодексу України про адміністративні правопорушення за вчинення насильства в родині. Передбачає адміністративну відповідальність у вигляді арешту від 5 до 15 діб. За вчинення легких тілесних ушкоджень при появі насильства в родині може настати кримінальна відповідальність згідно статті 125 Кримінального кодексу України, якою передбаченообмеження волі до 2-х років.

(відео № 3 і 4)

-Переглянемо відео про насильство в родині з боку батька.

-Нехай тато, батько завжди відіграє тільки позитивну роль у житті родини, тільки хороші спогади виринають при згадці слова – тато.

Четверта група

.   -Про роль мами в житті родини нам розкажуть учні четвертої групи.

-Мама… скільки приємних спогадів повязано з цим словом. Хіба хтось може бути ближчим за неї?

-Зоспокоїть, підтримає, збереже від усякого зла. Мама віддана і вірна людина. Ми довіряємо їй свої таємниці, сокровенні мрії, ділимося з нею своїми думками і знаємо, що вона ніколи не зрадить, не посміється над нашими невдачами, поділить з нами радість і щиро порадіє успіхам. Мама нас любить! І кожна дитина теж любить свою матінку. Але свою любов діти іноді не вміють показати дорогій людині. А любов повинна бути дієвою. А як показати мамі, що ви теж її щиро любите? (Відповіді учнів). Ніжно пригорнути і поцілувати маму — це так просто і природно, але щоб любов була дієвою, щоб мама її кожен день відчувала і бачила, треба ще щось. Як ви думаєте, що? (Відповіді учнів)

 

Роль матері в родині.

1.Мудра управителька домом.

2.Виконавиця великих і дрібних домашніх справ.

3.Вчителька і вихователька дітей.

4.Виконавиця Божих доручень.

(Слайди№54-57)

1.Мама не повинна приносити себе в жертву, прибираючи, готуючи їжу повсякденно, турбуватися про всіх членів родини беззупину.

2.Саме мама виточує характер дитини, навчає моральним чеснотам, законам Божим.

3.Тільки мама може виконати найважливіше доручення у світі-народити дитину. (Слайд№58)

Скільки страждань вона переносить, щоб народити, а потім виховати доброю, чесною цю дитину.

-Нажаль не всі жінки хочуть переживати це важке терпіння, тому вбивають своїх ненароджених дітей…Аборт очима дитини.

(відео№6)

1.Биття мого крихітного серця віддається луною твого пульсу.

2.Твоє дихання несе кисень і мені.

3.Шматочок хліба, який ти жуєш, створює мої ніжки, на які я встану і побіжу, і ручки,якими я обійму тебе.

3.Одна кров тече в тобі і в мені, і ні єдина крапля ще не знає, залишиться вона жити чи помре.

-Та не тільки аборт є проблемою родини і суспільства. Куріння, алкоголь теж негативно впливає на життя і здоров’я дитини.

(Слайди№59-60)

-Недоглянуті діти, сварки, приниження це результат цих згубних звичок.

(Слайди№61)

Вчитель:

-На одній з виховних бесід ми розглядали з вами речовини, які містяться в сигареті.Пригадайте, які легені виявилися в людини, яка курить?(смола).

-Мама- найдороща людина для кожного. Яка б не склалася ситуація в родині, всеодно дитина прагне мами, любить її…

(Відео№7)

П’ята група.

-Велике значення у родині відіграють дідусь і бабуся. Про роль розкажуть учні п’ятої групи.

-Роль дідуся і бабусі полягає у …

(Слайд№62)

Роль дідуся і бабусі.

1.Допомога у вихованні дітей, чим дуже полегшують роботу батьків.

2.Присутність, що діє заспокійливо при негативних зовнішніх пливах.

3.Інтеграція сімейних цінностей.

4.Родинна «гвардія» як активна допомога онукам у критичних ситуаціях.

5.Хранителі сімейної історії.

-Багато казок, які розповідають дітям на ніч, починаються словами «жили собі дід і баба…».Це…

(Слайди№63-67)

-В них присутні доброзичливість, лагідність, любов, пов’язані з дідусем і бабусею.

(пояснення)

(реліквії)

Вчитель:

-У кожного з вас є дідусі і бабусі по маминій чи по татовій лінії.

-Яким чином впливає ваша бабуся чи дідусь на вас?

(Відповіді: Порохняк, Мариневич)

-Коли говоримо про бабусів і дідусів як хранителів історії, то слід згадати про реліквії, які вони зберігають і передають нам.

(Слайд№68)

Розповідь учениці про родинну реліквію.

(…)

-Шануймо наших дідусів і бабусь, поки вони ще знами.

Шоста група.

— Про роль дитини у родині нам доповідатиме шоста група.

-Дитина-це людина, яка не досягла дорослого віку. Конвенція з прав дитини визначає дитину як людську істоту, що не досягла віку вісімнадцяти років. У Сімейному кодексі України вказано, що «правовий статус дитини має особа до досягнення нею повноліття», і відповідно «неповнолітньою вважається дитина у віці від чотирнадцяти до вісімнадцяти років», «малолітньою вважається дитина до досягнення нею чотирнадцяти років».

(Відео№8 з коментарем).

— Конвенція ООН про права дитини-це угода між країнами, в якій записано, як уряд кожноїкраїни має дбати про дітей. Конвенція ратифікована 193 країнами світу.

-Дитина має право:

-Право на життя. Право на ім’я.

-Право на громадянство.

-Право на відсутність дискримінації.

-Право на свободу совісті і релігійних переконань.

— Право на життя з батьками.

-Право на працю.

-Право на відпочинок.

-Право на захист життя і здоров’я.

-Право на освіту.

-Право на відсутність рабства.

-Право на житло.

-Право на свободу слова.

-Право на отримання інформації.

-Право на користування досягненнями культури.

-Діти з обмежиними можливостями мають право на особливе піклування і освіту.

-Ми знаємо свої права.

 

-Крім прав, кожна дитина має виконувати певні обов’язки.

1.Обов»язки дитини.

(Слайди69-80)

-Обов’язки дитини полягають у:

1.Поважати і любити своє оточення. Ставитись до них так, як би ми хотіли, щоб ставились до вас.

2.Дотримуватись правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно приносило користь і не заважало іншим.

3.Сумлінно навчатись;активно працювати на уроках, готуватись самотужки; старанно виконувати Домашні завдання.

4.Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини.

5.Дотримуватисьпевних норм поведінки, прийнятих у суспільстві. Намагатись не створювати ситуації, які призводять до порушення закону.

6.Цінувати і дбати про своє здоров’я. Виконувати приписи лікарів у разі потреби.

7.З повагою ставитись до людей, які піклуються про нас.

8.Виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров’ю.

9.Не створювати ситуацій, що можуть спричинити нещасні випадки.

10.Дотримуватись режиму харчування.

11.Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному висловлювати свої думки. Не нав’язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ним не згідні.

 

-Невиконання тих чи інших обов’язків веде відповідно до певних негативних наслідків:розчарування, гнів, стреси, роздратування.

-Часто через свою лінь, гордість діти починають вести недобрий спосіб життя.

-Батьки, в свою чергу, починають їх сварити, погрожувати.

(Відео№8)

-Через такі випадки родина розпадається.

(Слайд№81)

Неповна сім’я-це сім’я, яка складається з матері або батька
-Важко виховувати дітей одній мамі чи батькові. Є багато дітей, яких виховують дідусь чи бабуся. Вони роблять великий подвиг у своєму житті.

— Та є діти, позбавленні будь якого батьківського піклування. Це діти сироти.

(Відео№9)

-Наступне відео покаже нам статистику кількості дітей-сиріт і що потрібно робити, щоб виправити таку ситуацію.

(Відео№10)

-Мрії…Радість…Сонце-це тато і мама…Турбота…Дитинство…Не для всіх дітей воно таке…В Україні 70000 дітей позбавлені батьківського піклування…Ще 24 746 дітей-сиріт не знають, що таке родина…22000 виховуються в інтернаті…Порушення соціально адаптаці, замкненість, ізоляція, непристосованість до самостійного життя…Інтернат не може бути альтернативою сім’ї…Кожна дитина має право на сім’ю та захист…Що пропонує держава?..Збільшення кількості соціальних працівників, які допоможуть підтримати сім’ю…Суворі правила прийому до інтернату, повернення дітей до батьків, під опіку родичів, у прийомну родину, дитячий будинок сімейного типу…Допомога сім’ям з особливими дітьми…Допомога батькам…Інтернат стає місцем лише тимчасового перебування дітей…Діти мають родину, отримують захист і турботу (Відео№11)

-Що просять діти-сироти у Бога?

-Давайте подивимось?

Вчитель:

-Шановні учні, ви живете у повних сім’ях, маєте багато родичів. Любіть їх і шануйте, поважайте. Дякуйте Богові за ваше безтурботне життя, ласку батьків, за здоров’я.

(Відео№12)

-Запитайте себе, чи цінуєте ви те, що маєте?(…).

     ІІІ Узагальнення і систематизація знань.

Вчитель:

-На сьогоднішньому уроці ми з вами розглянули, вивчили сутність поняття родини, роль батька, мами, дідуся і бабусі, дитини у становлені родини,  основні принципи функціонування родини, частково розкрили основні проблеми у родині, старались з вами вияснити причини цих проблем.

-Тому зараз, як закріплення знань, проведемо метод опитування «мікрофон».

 

«Мікрофон»

—         Які бувають родини?

—         Які основні принципи функціонування родини?

—         Які найбільше запам’яталися функції батька? Мами?

—         Як на наше з вами життя впливає дідусь і бабуся?

—         Хто такі діти-сироти?

—         Чого вони найбільше потребують?

«Мозковий штурм».

-Зі всього сказаного і побаченого давайте задумаймося над питанням:

-Що важче?

Створити сім’ю?

Чи прожити у шлюбі довіку?Чому?

    Рефлексія.

—         Що вас найбільше вразило на сьогоднішньому уроці?

—         Над чим ви задумались, вивчаючи сьогоднішній матеріал?

 

  Повідомлення домашнього завдання та його мотивація.

-вивчити конспект;

-знайти у Святому Письмі приклади родин, які б могли стати прикладом до наслідування.

Наприклад:

(Слайд№82)

-Діва Марія є прикладом покірності, коли ангел Господній сповістив їй, що вона народить сина Божого. Вона покірно і віддано служила Богові все своє життя. А коли вийшла заміж, то стала доброю і вірною дружиною. Хоча Йосип і засумнівався, та ангел Його переконав у вірності Марії. І вони жили довго і щасливо, виховуючи Сина Божого.

Оцінювання навчальних досягнень учнів та їх мотивація.       

Вчитель основ християнської етики Савка Т.І.

РодинаРодинаРодинаРодина

Оставить комментарий

Ваш электронный адрес не будет опубликован. Required fields are marked *

*

Можно использовать следующие HTML-теги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>