Важливі новини
НВК » Методична робота » Конспект уроку.Тема. Хто у творі подобається і чим. Наталка Сняданко. Матвійкові іграшки

Конспект уроку.Тема. Хто у творі подобається і чим. Наталка Сняданко. Матвійкові іграшки

Тема. Хто у творі подобається і чим. Наталка Сняданко. Матвійкові іграшки

 

                   Ключові компетентності  (загальнопізнавальні цілі):

збагачувати словниковий запас учнів новими словами;

—  розвивати зв’язне мовлення, пізнавальний інтерес, мислення;

—  розвивати вміння виконувати звуко-буквений аналіз слів;

—  виховувати дбайливе ставлення до іграшок;

—  розвивати вміння доглядати за іграшками, прищеплювати гігієнічні навички.

                 Предметні компетентності:

—  виразно,  правильно та свідомо читає прозовий твір;

—  дотримується швидкості читання, наближеної до повільної зв’язної розповіді;

—  вміє знаходити у тексті відповіді на запитання;

—  читає речення з відповідною інтонацією;

—  має уявлення про історію виникнення іграшок;

—  розуміє і адекватно виконує короткі інструкції до навчальних завдань, запропонованих вчителем;

—  самостійно будує зв’язне висловлювання на основі прослуханого та випадку з життя.

 

Обладнання. Малюнки дитячих іграшок, мультимедійний проектор, картки, індивідуальні таблиці, іграшки

                                                                    План уроку

1.Перевірка вчителем готовності учнів до уроку.
2. Мовна розминка.

а) Чистомовка

б) Читання складів за індивідуальними таблицями

в) Гра «Прочитай та запам’ятай»

г) Читання скоромовки з різними інтонаціями (завдання в групах)

д) Читання деформованих слів

е) Гра «Знайди пару»

  1. Хвилинка – цікавинка з метою повідомлення теми та мети уроку
  2. Бесіда про іграшки, які є в дітей вдома.
  3. Читання вчителем першої частини оповідання.
  4. Вправа «Передбачення»
  5. Читання тексту учнями
  6. Словникова робота
  7. Тестування, взаємоперевірка (парна робота)
  8. Гра «Розвідники»

10.Фізкультхвилинка

  1. Аналіз змісту твору, вибіркове читання.
  2. Гра «Закінчи речення»
  3. Робота над характеристикою героя.
  4. Гра «Юний репортер». Поставити запитання Матвійкові.
  5. Підсумок уроку. Висловлювання суджень щодо роботи на уроці.

Хід уроку

 

  1. I. Організаційний момент

Пролунав дзвінок,

Починається урок.

Працюватимеш старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти просто – молодці!

Слайд2

  1. II. Актуалізація опорних знань

Ми прагнемо навчитися гарно і виразно читати. Для цього потрібно тренувати своє дихання, розвивати пам’ять та увагу.

 а)  Чистомовка 

Слайд3

Ок – ок – ок – пролунав … (дзвінок) (показ. на дзвоник)

Ас – ас – ас – читання у … (нас) (показ. на клас)

Ли – ли – ли – картки ми … (взяли) (беру картку в руки)

Ати – ати – ати – почали … (читати) (показ очима, що читаю)

 

б) Читання складів за індивідуальними таблицями

— У кожного з вас на парті картка з таблицею складів.

(1ряд – 1 рядок, 2р. -2, 3 – в парах і 4 – разом)

 

гра гри грі зма зну зне
змі зме зму бле бло бли
спра спре спри скла скло скли
вкри вкра вклю впра впла вплю

 

в) Розвиток памяті та уваги.

Гра «Прочитай та запам’ятай» 

Матвій кімната Параска
мама полиця стіл
подарунок іграшка дзиґа

Слайд4
На отриманій картці відмітити щойно прочитані слова.

 

O  хлопчик O  стіл O  полиця O  подарунок
O  іграшка O  подорож O  Матвій O  зайчик
O  тато O  мама O  дзига O  кімната

 

Взаємоперевірка (робота в парах)

г) Вивчення скоромовки 

 

Свинка плащика купила,

З нього ґудзика згубила.

Свинка ґвалту наробила,

Поки ґудзик змінила.

Завдання: прочитати скоромовку з різними інтонаціями: здивовано, радісно, запитально, сумно.

г) Читання деформованих слів

Слайд6

убикик (кубики)

инкашам (машинка)

ялальк (лялька)

едемажв (ведмежа)

ітсл (стіл)

італчок (літачок)

кич’ям (м’ячик)

Гра «Знайди пару».

Слайд7
― Співставте слова та їх звукові моделі.

— ● — ● — ●

м’ячик

— ● — ● — — ●

стіл

═ ● ═ — ●

кубики

— ● — — ● — ●

літачок

═ ● — ● — ●

лялька

— ═ ● — ● —

ведмежа

— ═ ● —

машинка

— Яке слово « зайве »? (Стіл) Яким словом можна назвати інші слова? (Іграшки)

— Продовжіть цей ряд слів.

д) Хвилинка-цікавинка 

Слайд8

Колись у давнину не було таких чудових іграшок, як зараз. Але діти любили і хотіли гратися. І тому іграшки робили самі: з дерева, глини, соломи, тканини. Так, щоб зробити ляльку, брали шматок тканини, начиняли її ганчір’ям і зав’язували вузол. Виходила голівка. Потім цю голівку перев’язували червоними або чорними нитками, щоб утворилось обличчя. До кінців тканини прив’язували клапті, які нагадували спідницю. На голову зав’язували хустку.

— Прочитайте речення, роз’єднавши слова. Вони доповнять мою розповідь.

Слайд9

Скількиіснуютьдіти,стількиіснуютьляльки.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. 

Слайд10

  1. Бесіда про іграшки, які є в учнів вдома

-Які іграшки є у вас вдома?

-Де зберігаються ваші іграшки?

-Як ви доглядаєте за ними?

-Про яку іграшку мрієте?.

  1. IV. Вивчення нового матеріалу

1.Читання вчителем оповідання до слів «…і побавитися нею.»

— Про кого розповідається в оповіданні?

2.Вправа  «Передбачення» « Що буде далі?»

«Вислови своє міркування». (Парна робота)

  1. Читання тексту учнями

Читання тексту «ланцюжком»

— Перевіримо, чи ваші висловлювання збігаються із змістом тексту.

  1. Словникова робота. 
  2. Слайд11

Поплентався – повільно йти, через силу, неохоче.

Побавитися-гратися, розважатися.

Панував – був

Вишикувалися – стали в ряд, колону.

Несподівано-неочікувано

 

  • Тлумачення слів.
  • Читання слів з дошки (за вчителем, самостійно, ланцюжком)
По-плен-тав-сяНе-спо-ді-ва-ноПо-ба-ви-ти-ся

На по-ли-цях

 

Ви-ши-ку-ва-ли-сяКо-рис-ту-ва-ли-сяЗди-ву-ван-ня

Приб-ра-ни-ми

 

 

5.Тестування, взаємоперевірка (парна робота) 

Слайд12

  1. Як звали хлопчика?

а) Сергійко   б) Андрійко   в) Матвійко

  1. Яку іграшку подарували хлопчику?

а)  машинку   б)  свинку   в) ведмедика

  1. Як він її назвав?

а)  Параска   б) Хавронья     в) Чорнушка

  1. Коли прокинувся Матвійко?

а)   пізніше всіх   б) ввечері    в) раніше за всіх

  1. Якою справою зайнявся Матвійко?

а) мив підлогу    б) наводив лад на полицях   в) підмітав

  1. Гра «Розвідники»

- Скільки разів у тексті вживається ім’я хлопчика? (5)

 

7.Аналіз змісту тексту, вибіркове читання

— Що подарували Матвійкові?

— Прочитайте, що Параска розповіла Матвійкові.

— Подивіться на малюнок і скажіть, чому важко було знайти іграшку на полиці?

— Що вирішив зробити Матвійко?

— Чи сподобалося хлопчику прибирати на полиці? Чому? Прочитайте про це у тексті.

— Прочитайте опис кімнати після прибирання. Чи виконав хлопчик справу, яку запланував?

— Прочитайте й покажіть виразом обличчя здивування тата й мами. Промовте їхні слова.

— Чому мама й тато дуже здивувалися?

  1. Фізкультхвилинка (з іграшками)
  2. Гра «Закінчи речення»
  3. Робота над характеристикою героя. Слайд13

- Чи сподобався вам Матвійко? Чим?

  1. Вправа «Юний репортер»

— Поставте запитання Матвійкові.

  1. 12. Відомості про письменницю та її книгуСлайд14

Наталка Сняданко – народилась і працює у Львові. Прочитаний уривок із казки «Країна поламаних іграшок та інші подорожі…»

Нові речі не завжди кращі старих. Хлопчик Матвійко ніколи не думав, що поламаними іграшками гратися набагато цікавіше. А переконався він у цьому, побувавши разом із рожевою свинкою Параскою на справжньому бенкеті поламаних іграшок. Як Матвійкові вдалося заслужити звання дійсного члена Клубу дитячого самовиховання, і що обговорюється на Конгресі м’яких іграшок – читайте у повісті сучасної письменниці Наталки Сняданко.

13. Творча робота

— А у вашій сім’ї траплялося подібне? Чи дивували ви своїх батьків порядком на полиці з іграшками, у своїй кімнаті чи на своєму робочому столі?

— Я знаю, що кожен із вас приніс сьогодні на урок свою улюблену іграшку. Давайте уявимо, що наші іграшки ожили. Вони зараз розкажуть нам про своїх хазяїв.

V. Підсумок уроку

Слайд15

  1. Поради дітям, як обходитись з іграшками, щоб вони не ображалися.
  2. Які завдання сподобались найбільше?
  3. Хто з вас після цього уроку змінить своє ставлення до іграшок?                                                                                                                                                                                   Добош Л.М.SAM_2995SAM_2981SAM_2982SAM_2985SAM_2986SAM_2987SAM_2988SAM_2989SAM_2990

Оставить комментарий

Ваш электронный адрес не будет опубликован. Required fields are marked *

*

Можно использовать следующие HTML-теги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>